Helena Spits Mijn huis mijn verbouwing 1200x1800

Online Programma
‘Mijn huis, mijn verbouwing’

 

Gaat het nu echt gebeuren? Gaat jouw woonwens werkelijkheid worden? En ben je zover om samen met een aannemer de verbouwing van je gedroomde keuken, badkamer, uitbouw of wat voor moois ook te realiseren? Dan wil je daar natuurlijk een regelrecht succes van maken. Oftewel een verbouwing die soepel verloopt en waarbij je niet onnodig je bouwbudget hoeft op te schroeven of vertragingen oploopt.

Omdat ik het in de praktijk zo vaak mis zag en zie gaan, vond ik het tijd voor een no nonsense tool waar zowel huiseigenaren als bouwprofessionals baat bij hebben. Daarom heb ik, met 30 jaar ervaring in de bouw, een kort en krachtig online programma ontwikkeld waarbij ik je door de belangrijkste fases van je verbouwing loods.

Online Programma
‘Mijn huis, mijn verbouwing’

 

Gaat het nu echt gebeuren? Gaat jouw woonwens werkelijkheid worden? En ben je zover om samen met een aannemer de verbouwing van je gedroomde keuken, badkamer, uitbouw of wat voor moois ook te realiseren? Dan wil je daar natuurlijk een regelrecht succes van maken. Oftewel een verbouwing die soepel verloopt en waarbij je niet onnodig je bouwbudget hoeft op te schroeven of vertragingen oploopt.

Omdat ik het in de praktijk zo vaak mis zag en zie gaan, vond ik het tijd voor een no nonsense tool waar zowel huiseigenaren als bouwprofessionals baat bij hebben. Daarom heb ik, met 30 jaar ervaring in de bouw, een kort en krachtig online programma ontwikkeld waarbij ik je door de belangrijkste fases van je verbouwing loods.

Helena Spits Mijn huis mijn verbouwing 1200x1800

Wil je een droomverbouwing? Word dan een droomklant.

 

Onbewust, en onterecht, gaan veel huiseigenaren ervan uit dat aannemers alles wel weten. Geen gekke gedachte, ze weten immers wat ze doen. Maar ze kunnen geen gedachtenlezen.

Ik ben in de afgelopen 30 jaar nog nooit een aannemer of architect tegengekomen die gedachten kan lezen, helder voelend is en weet wat een opdrachtgever nodig heeft. En toch is dit precies het issue waardoor het bij veel verbouwingen ‘begint te schuren’. 

Daarom is het zo belangrijk om helder en duidelijk te communiceren en aannames uit de weg te gaan. Ik geef je in heldere taal mee waar je op moet letten. Wat heeft de bouwprofessional van jou nodig? En welke vragen zou jij moeten stellen? Dit gaat je serieus geld en tijd opleveren.

De ‘aannamevalkuil’ tijdens verbouwingen

[Klant] Daar zijn andere oplossingen voor, maar dit zal wel goedkoper zijn. Wat goed dat de aannemer meedenkt.
[Aannemer] Ik twijfelde over deze oplossing, maar gelukkig vinden ze dit ook de beste oplossing.
[Klant] Dat had ik anders in mijn hoofd, maar dit zal wel beter zijn.
[Aannemer] Deze oplossing past mij het beste, het is makkelijk te maken en er kan niet veel misgaan. Zo doen we het altijd.
[Klant] Mmmmm, ik weet niet of ik dat wel mooi vind, maar het zal wel goed zijn.
[Aannemer] Ik weet niet of ik het zelf mooi vind, maar als de klant het wil, is het toch goed?

Van woonhuis naar droomhuis

Speciaal voor jou heb ik het BouwJourna(a)l ontwikkeld. Een verademing voor iedereen die grip op zijn of haar verbouwing wil krijgen. Ook voor architecten en aannemers is het BouwJourna(a)l een onmisbare tool voor een fijne start, bouwperiode én oplevering. Ben jij een bouwprofessional? Neem dit dan standaard op in de aanloopfase met jouw nieuwe klanten. Hier gaan jullie ongetwijfeld samen de vruchten van plukken. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Helena Spits Mijn huis mijn verbouwing Pavlina overleg

Tevreden klanten en aannemers

Achteraf niet voor onverwachte kosten komen te staan

Het voordeel van een bouwcoach in mijn geval Helena Spits, is dat he met meerdere bedrijven in zee gaat, er in ieder geval altijd een aanspreekpunt is die namens jou met de betreffende beschrijven communiceert en die ‘de taal’ spreekt. Ook is het fijn dat er iemand is die je budget in de gaten houdt, zodat je niet achteraf voor onverwachte kosten komt te staan. Er is niet alleen rekening gehouden met het oog, maar ook met praktische kanten zoals het feit van het ouder worden. Ook is er gekeken waar en op welke wijze er geïsoleerd kon worden.

Mevrouw Boonstra, huiseigenaar

Ze slaat een brug tussen opdrachtgever en aannemer

De tussenkomst van Helena werkt heel prettig. Ze slaat een brug tussen de opdrachtgever en de aannemer. Je hebt er dan iemand bij die er verstand van heeft. En dat werkt heel prettig, omdat ze beide talen spreekt.

Aannemers

Uitstekende technische ondersteuning

Bouwzorg Fryslân biedt uitstekende technische ondersteuning. De samenwerking verliep vlot en prettig, met op zijn tijd wat humor, waar ik van hou. Zo was het bijvoorbeeld leuk om de verholen verbazing van medewerkers te zien, die geen technisch deskundige vrouw verwachtten en dat later samen te delen.

Mevrouw Kloek, huiseigenaar

De vraag van de klant centraal stellen

Helena heeft het vermogen om de vraag van de klant centraal te stellen en deze te combineren met technische oplossingen. Dit lijkt op het eerste gezicht een logische keuze, echter in de bouwsector geldt dit niet. Binnen de sector wordt weinig direct voor de klant gebouwd. Veelal zit tussen de klant en de aannemer een ontwikkelaar, corporatie of andere vastgoedpartij. De klantcontacten werden dus veelal niet door de direct betrokkenen binnen het bedrijf gedaan. Binnen de transitie naar ‘producten en klantgerichte benadering’ is het ‘leren omgaan’ met de klantvraag dus een belangrijke proceswijziging. Helena heeft het in zich om ‘out of the box te denken’, maar de ideeën en visies ook te vertalen naar de praktijk nu.

Folkert Linnenmans, Bouwzorg Fryslan

Master jouw verbouwing met het BouwJourna(a)l!

Mock up Mijn huis Mijn verbouwing Bouwjournaal